20/05/2024 18:20

Reclamació a les dades d'inscripció en el Cens Electoral en període no electoral

El cens electoral conté la inscripció dels qui reuneixen els requisits per a ser elector i no es troben privats, definitiva o temporalment, del dret de sufragi.

El cens electoral és permanent i s'actualitza mensualment d'ofici (sense haver de sol·licitar-ho) amb la informació rebuda dels Ajuntaments, Oficines Consulars, encarregats del registre Civil i amb les reclamacions al cens electoral que resulten estimades.

El cens electoral tancat el dia primer d'un mes inclou les variacions enviades a l'Oficina del Cens Electoral fins al penúltim dia del mes anterior i tramitades eixe mes.

Important: els tràmits de presentació de reclamacions a través de la Seu Electrònica són diferents segons que es referisquen al cens tancat el dia primer d'un mes o al cens vigent per a eixes eleccions.

Les reclamacions al cens vigent d'unes eleccions no podran ser formulades mitjançant aquest tràmit.

El cens electoral vigent per a unes eleccions és el cens electoral tancat el dia primer del segon mes anterior al mes de la convocatòria i ampliat amb les inscripcions dels qui tinguen la majoria d'edat el dia de la votació i sense tindre en compte els canvis de circumscripció produïts en els dotze mesos anteriors a la data de la convocatòria en el cens electoral dels electors residents absents que viuen a l'estranger.

Qui pot formular una reclamació a les seues dades d'inscripció en el Cens Electoral?

Qualsevol ciutadà resident en un municipi espanyol i que puga identificar-se pel sistema Cl@ve.

Quan està habilitat el tràmit de reclamacions període d'actualització?

Les reclamacions al cens vigent en període d'actualització es podran presentar, mitjançant aquest tràmit, sempre que no hi haja convocatòria d'eleccions en la província on estiga empadronat l'elector. Seran resoltes atenent al compliment dels requisits necessaris per a formar part del cens vigent que li corresponga en funció de les dates d'empadronament i sol·licitud de la reclamació.

Com es formula una reclamació a les seues dades d'inscripció en el Cens Electoral?

Qualsevol interessat podrà sol·licitar l'alta o la modificació de les seues dades d'inscripció en el Cens Electoral.

La inscripció en el Cens Electoral conté dades personals i del domicili de residència dels electors. En el cas de ciutadans de la Unió Europea residents a Espanya, inclou també té la intenció de vot en les eleccions a les quals tenen dret, eleccions municipals i al Parlament Europeu.

Quins documents és necessari aportar en emplenar una reclamació electoral?

Serà necessari aportar un certificat d'inscripció en el Padró actualitzat, en el qual conste que la persona que sol·licita la reclamació està inscrita com a resident en el Padró municipal d'habitants d'eixe municipi amb les dades que reclama i indicant des de quina data.

A més, serà necessari adjuntar una còpia d'un document d'identificació del ciutadà, per a ciutadans amb nacionalitat espanyola: (DNI / Carnet conduir / passaport).

En el cas de ciutadans de la Unió Europea: Targeta residencia / DNI o passaport del país d'origen.

Si se sol·licita un canvi de dades personals, per a ciutadans espanyols, es podrà adjuntar certificat de dades personals expedit pel Registre Civil.

©  INE 2024      Avda. Manoteras, 52 - 28050 - Madrid - Espanya Tlf: (+34) 91 583 91 00