Quina classe de pagaments poden d'efectuar-se?
Pot realitzar-se el pagament telemàtic per transferència dels conceptes següents:
- Pagament de sancions imposades per incompliment d'obligacions estadístiques.
- Compra de publicacions, subscripcions i peticions especials de dades estadístiques.
- Compra o arrendament de béns mobles o immobles pertanyents al Patrimoni de l'INE.
- Abonament de convenis de col·laboració i contractes que es formalitzen amb entitats públiques o privades.
- Altres conceptes no previstos en els apartats anteriors.
Quins requisits es requereixen per a efectuar el pagament?
Pagament mitjançant càrrec en compte corrent:
Ser titular d'un compte amb saldo suficient i vigent en BBVA
Pagament mitjançant targetes de crèdit:
S'admeten targetes de crèdit Visa i MasterCard.
Quin termini disposa l'administrat per efectuar el pagament?
Es tracta d'un pagament “on line”, en què la transferència de fons es produeix de manera immediata després del seu ordre d'abonament.
Cal fer alguna sol·licitud perquè l'administració admeta el pagament?
No cal fer cap sol·licitud prèvia.
Es poden recuperar les quantitats abonades per error o sol·licitar la devolució de pagaments? Quin procediment ha de seguir l'administrat?
Les possibles devolucions hauran de ser sol·licitades per l'administrat a la Secretaria General de l'INE. Les sol·licituds de reemborsament hauran de contenir les dades següents:
- Identificació del sol·licitant.
- Fets i raons en què es concrete la petició.
- Codi Compte Client del compte a què s'haurà d'efectuar la transferència de l'import del reemborsament. Segons allò que establix l'Ordre PRE/1576/2002, de 19 de juny, per la qual es regula el procediment per al pagament d'obligacions de l'Administració General de l'Estat, aquest compte haurà d'estar donat d'alta al Fitxer Central de Tercers.
- Justificació documental dels fets en què es basa la sol·licitud. En particular, haurà d'aportar original o fotocòpia confrontada del justificants de pagament de l'operació.